maandag 29 juli 2013

Zondag 28 en maandag 29 juli

We zijn op het Celebrate festival. Na van zaterdag op zondag een extreem slapeloze nacht te hebben gehad, twijfelden we ernstig of het wel verstandig was om de 2,5 uur durende autorit in een auto zonder airco te wagen. Maar we wilden zo graag.  Het verlangen won het van het verstand. Het welkom was hartverwarmend. Lieve mensen hadden een geweldig huisje geregeld, Iemand had de bedden al opgemaakt, er stond een mooi bloemetje en lekkere spekjes voor de kinderen. Iedereen wilde met ons praten en een knuffel geven en ons welkom heten. Echt onwerkelijk. Toch vonden we het moeilijk om te wennen. Thuis weten we het feit dat Stefan zo ziek is en mogelijk niet lang meer heeft, al een beetje te plaatsen. Maar hier in de nieuwe omgeving, met allemaal mensen die het nog steeds ongelofelijk vinden wat wij meemaken, is het voor ons toch heel anders. Je gaat het weer meer met de ogen van iemand anders bekijken en ook voor ons werd het daardoor weer even heel ondenkbaar en weer moeilijker om te accepteren. We voelden ons onrustig worden en verdrietig. 's Avonds voelde ik me echt verdrietig en alleen in wat ik mee moest maken, hoeveel lieve mensen er ook om me heen waren. Ik ging naar de grote zaal en zat het programma aan te kijken. Ik vroeg me af wat ik er eigenlijk deed. Opeens ging iemand naast me zitten van wie ik wist dat ze vanuit eigen ervaring begreep. Heel fijn om advies te krijgen en steun. Echt een cadeautje van boven.

De nacht van zondag op maandag was ronduit vreselijk. Arme Floris was heel ziek. Hij moest zo spugen. Echt zielig. Hij bleef maar zeggen dat zijn buikje zo vol zat. Ik heb 3 uurtje geslapen. Vanmorgen programma gehad en een goede inleiding. De kinderen hadden kinderprogramma en Stefan is de kinderprogramma's stuk voor stuk langsgeweest om met onze kinderen te spelen. Hij heeft het erg naar zijn zin gehad. Floris programma zat in de zandbak en Stefan heeft heerlijk meegedaan. Vanmiddag was rustig. Lieve mensen waren met onze kinderen aan het spelen. Een engel heeft voor ons gekookt en lekker ook. Echt lief. De avond was erg bijzonder. Een aantal mensen hadden onafhankelijk van elkaar gevraagd of ze over ons mochten bidden. Stefan en ik wilden wel graag gebed maar liever niet vele keren door verschillende mensen. We hebben daarom aan een vriendin die ook in de organisatie zit een sms gestuurd en voorgelegd wat ons gevraagd werd. Die bleek net in overleg met mensen over hetzelfde onderwerp maar ze twijfelden of ze ons ermee moesten lastigvallen. Dat kwam net bijzonder goed uit. Er is overleg geweest in het team en er is besloten dat in het avondprogramma tijd zou worden ingeruimd.

Pff dat was indrukwekkend! Weer lieve mensen die voor de kinderen zorgden en een heel festival dat tijdens het hoofdprogramma in de avond over Stefan en mij bad. Echt met zijn allen tegelijk! Wat ik zeg: indrukwekkend en heel heel bijzonder. Moeilijk te omschrijven hoe en wat het met ons deed maar ik zal het mijn leven niet meer vergeten! We hebben echt veel mogen ontvangen en ervaren nu vrede en rust. We zijn zo dankbaar dat er zovelen in gebed om ons heen staan en voor ons zorg dragen en meehuilen en bidden. Echt heel dankbaar. We hopen en bidden dat onze Heer luistert en verhoort. Nogmaals, ons leven ligt in Zijn hand. We vertrouwen Hem.

Het is nu al laat, we gaan zo slapen. Hopelijk iets meer dan vannacht.

2 opmerkingen:

  1. precies waarop ik gehoopt en voor gebeden had, prijs de Heer. De Heer is aanwezig en laat zien hoeveel Hij van jullie houdt. sterkte en groetjes
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stefan en Lisette er wordt nog steeds op Celebrate gebeden voor jullie en jullie kinderen, GOD hoort dit dat kan niet anders.
    You'll never walk alone.

    BeantwoordenVerwijderen