dinsdag 16 juli 2013

Dinsdag 16 juli

Warm weer de afgelopen twee dagen. Myrthe heeft blijkbaar meer vocht nodig. 's Nachts tankt ze bij.  Ze is 4x gekomen. Floris, Laurens, Edith en Anne waren nog uit logeren vandaag waardoor ik het ook rustig aan kon doen. Omdat zoveel van de kinderen er niet waren vanmorgen konden Stefan en ik weer een keer naar de kerk. Echt fijn. Myrthe ging mee en Matthijs wilde liever wat langer slapen en is even alleen thuisgebleven. Dat was voor het eerst. Later kwam bij Matthijs een vriendje spelen. Hij genoot ervan dat hij zijn vriendje niet hoefde te verdedigen tegen broertjes die schattig zijn en ook mee willen spelen. Ze hadden het rijk helemaal alleen. Ze hebben heerlijk gevaren en gespeeld.

Na het avondeten kwamen Floris en Laurens thuis. Ze hadden het geweldig gehad. Ik kreeg hele verhalen. Gezellig. Ik had ze gemist. Ze vonden de andere mamma erg lief maar ze hadden mij toch ook wel gemist. Een boel geknuffeld en vlug naar bed.

Stefan was vanmorgen redelijk ok. Hij kon mee naar de kerk en had weinig last. Na de kerk werd hij weer erg misselijk en dat is de hele dag wel gebleven. Vanmiddag hadden we bezoek van lieve mensen uit de parochie. Was gezellig. Vanavond heeft Stefan Matthijs' vriendje weer thuisgebracht. Stefan is de hele dag door niet lekker maar zo ziek als hij de eerste chemo is geweest, is nu nog niet gebeurd. Wel was hij vanavond erg moe. Ik ook trouwens we gaan zo naar bed.

Morgen komen Edith en Anne thuis. Gaat Floris weer uit spelen en 's middags gaat Anne een middagje gezellig mee met een lief iemand van de KISI-kids.

De afgelopen dagen hebben we veel rust mogen ervaren dank zij iedereen die op kinderen wilde passen en iedereen die voor eten heeft gezorgd. Zoveel dank aan allen die ons er echt doorheen helpen.

Ik ben blij dat Stefan niet zo ziek is als we vanwege de vorige keer hadden verwacht. We hopen en bidden dat dat zo blijft of nog verder verbetert. Morgen moeten we een extra keer naar het AMC. Bloed prikken en afspraak. Het is niet helemaal duidelijk waarom. We zijn benieuwd.

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik namens velen spreek als ik zeg: "Wij zijn ook benieuwd."

    Maar fijn dat Stefan nu niet zo ziek is geweest als de vorige keer. (Als is dat natuurlijk geen garantie voor de volgende keer of volgende week...) Je leert nu letterlijk de betekenis van Carpe Diem (pluk de dag/geniet van het moment).

    Wij - ik in elk geval - plukken mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jullie:

    'Ikzelf sta je terzijde',

    dat geldt ook voor jou
    al huil je om genezing
    de HERE God is trouw
    al heb je niets meer over
    verwacht het maar van Hem
    Gods grote Helper Jezus
    het Kind van Betlehem!

    naar Genesis 28 : 15 NBV

    Liefs van Rita

    BeantwoordenVerwijderen