donderdag 25 juli 2013

Donderdag 25 juli

Lisette:
Een redelijke nacht gehad. Stefan heeft eindelijk weer een beetje kunnen slapen en Myrthe liet me mega uitslapen 7.45 We hadden de zegen van Froukjes aanwezigheid de hele dag. Ik heb ook vanmiddag bij kunnen slapen. Stefan heeft nog erg veel pijn. Hij voelt zich er erg moe van. Ik ben naar de apotheek geweest met al de recepten en ik kwam voor mijn gevoel terug met meer dan genoeg voor een half ziekenhuis voor een dag. Helaas is het alleen voor Stefan. Prikken en pillen en pijnstillers.

Gisteren was echt heel moeilijk. We hadden God gevraagd om duidelijkheid. De trombose was voor ons een teken dat de weg waarschijnlijk niet de kant op zal leiden die wij het liefste zien. Hij was bij ons, verhoorde een aantal gebeden maar net niet die ene. Dat was verdrietig en was duidelijk. We hebben gehuild en ons leven weer in Zijn hand gelegd.

Vandaag was een "stilte na de storm"- dag. Een tikkeltje verdrietig maar er was in tijden niet zoveel rust en vrede in huis. De vrede die volgt op overgave. We hebben bezoek gehad van twee lieve blauwe zusters die we al kenden van voor hun roeping. We hebben veel gepraat en samen gebeden. Stefan heeft met ieder van de kinderen even tijd door kunnen brengen. Ik heb veel kunnen rusten en Stefan en ik konden voor elkaar bidden.

Stefan:
Nadat we gisteren hoorden van de trombose overviel mij een sterk verdriet. maar vlak daarna had ik het gevoel dat ik de genade kreeg de vreugde te ervaren dicht bij God te zijn. Alsof het niets uitmaakt wat er gebeurt. Ik hoop dat de troost die ik nu ervaar aan zal houden. Aan de ene kant verlang ik ernaar bij Hem te zijn, en aan de andere kant verlang ik er ook naar om bij mij vrouw en kinderen te blijven. Het is wat dubbel maar de vreugde die ik soms ervaar maakt het draagbaar.

Lisette:
Morgen vertrekt Anne naar het Celebrate festival. Ze gaat aan 4U deelnemen. Ze verheugt zich er al vier weken onnoemelijk op. Samen met vriendinnen en groeien in geloof. Matthijs breng ik overmorgen naar het kinderkamp. Ook hij heeft er zin in.
VERZOEK: We willen vragen of u de kinderen als u ze tegenkomt alstublieft niet naar Stefan wilt vragen. Ze praten er liever niet over en zijn er echt aan toe om er even uit te zijn. Als ze er zelf over beginnen is dat anders natuurlijk en "hoe gaat het met jou" kan natuurlijk wel.

Zelf zijn we benieuwd wat de nabije toekomst brengt. We hopen dat Stefan nog wat op zal knappen. Misschien kunnen we dan ook eventjes een paar daagjes naar Celebrate. Het is wel ver rijden. Stefan is nu nog niet ok genoeg. Graag uw gebed. We wachten af en vertrouwen onze Vader.

1 opmerking:

  1. Lieve Lisette en Stefan,
    Elke dag bid ik voor jullie, voor een wonder ook en voor jullie kinderen. Maar ik zal ook bidden om Gods kracht, want dat is nodig in alle omstandigheden.
    In verbondenheid, Eugène

    BeantwoordenVerwijderen