vrijdag 5 juli 2013

Mooie dag (door Stefan)

Gisterenavond uitgeput om 19.30 uur in bed gedoken. De bedoeling was om een uur te slapen, maar om 23.30 uur kwam Lisette erbij. Nog even wat gepraat, ik kon daarna zelf niet meer slapen. Ben naar de kinderen gaan kijken, heb ze in hun slaap geaaid, met een smekende blik naar boven. God is immers ook Vader, hij moet het begrijpen. Om 03.00 weer gaan slapen.

Vanochtend werd ik verbazend goed wakker. Ik kon Matthijs een mooie schooldag wensen. Binnen een uur zat ons huis vol met drie lieve mensen, zij hielpen ons met het huishouden. Omdat ik weer wat energie had, hadden we eerder op de dag al besloten een keer naar het werk te gaan. Oh, heerlijk, om tegen de kinderen te kunnen zeggen dat ik naar het werk ging. Alles lijkt dan even normaal. Zelf de vaste route gereden. Het was al weer zes weken geleden dat ik argeloos naar het werk was gegaan, een paar dagen voordat we het nieuws hoorde.

Het was fijn voor Lisette en mij om onze collega's weer eens te zien. Soms ook met wat humor, zoals vriendelijk goedemorgen wensen en doen alsof er niets aan de hand is :)
We hebben een paar mooie en hoopvolle gesprekken gehad. Na anderhalf uur zijn we met z'n tweeën (en Myrthe) ergens wat fast-food gaan eten.

's Middags kwam een bevriende priester bij ons langs. Altijd een verademing. Ik moest denken aan Paulus die ons oproept ons op het hemelse te richten, en niet op het aardse. In het perspectief van de eeuwigheid wordt alles draagbaar (daarom nog niet gemakkelijk). Steeds meer word ik mij ervan bewust dat ik mij - in de tijd dat ik nog gezond was - meer had kunnen richten op het hemelse. Ik merk dat ons hele gezin zich een beetje daarmee bezig houdt. De kinderen groeien snel, ook in geloof, en daar zijn we dankbaar voor. Als docent probeerde ik overal een antwoord op te geven, maar de vragen die de kinderen nu stellen zijn niet te beantwoorden, daarvoor moeten ze naar Hem, en dat doen ze ook.

Vanavond vrienden op bezoek, we zien ernaar uit.
Vandaag begon de pil-vrije week. Ik hoop dat we de komende dagen meer mooie dagen mogen hebben.

( Lisette: Hoera!  Myrthe heeft vandaag haar eerste fles melk op. )

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn om te lezen dat jullie zo'n dag gehad hebben! Ik hoor het je zeggen Stefan, je 'goedemorgen'. :-) We bidden met jullie mee voor veel meer van deze dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lisette,

    Wat fijn dat Myrthe eindelijk een fles heeft gedronken! Lijkt me voor jou dat een stuk rust brengt dat ze misschien toch aan de fles wil. Jij bent ook geen bodemloze put. (Vergeef me de vergelijking/uitdrukking.) Nu zou Stefan een deel van de voeding van Myrthe kunnen overnemen en kun jij ein-de-lijk ook rust nemen als Myrthe gevoed wordt. (Doe dat ook!)

    Fijn voor jou Stefan, dit zonnetje en nu het zaterdags zonnetje (hier in het zuiden tenminste) volop straalt, moet het wel kracht geven.

    Vanmorgen heeft een van de pastores van de Bossche St. Jan een doos noveenkaarsen mede voor jullie gezegend. Deze dragen de beeltenis van de Zoete Moeder van Den Bosch, wier feestdag wij morgen vieren in 's-Hertogenbosch.
    Dat elk die de kaars brandt, ziet branden en/of er bij bidt ook voor jullie mag bidden.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen