zondag 8 september 2013

Zondag 8 augustus

Pittig evangelie vandaag in de kerk: Luc 14, 25-33 "Als iemand naar Mij toekomt, die zijn vader en moeder, zijn vrouw en kinderen, zijn broers en zusters, ja zelfs zijn eigen leven niet haat, kan hij mijn leerling niet zijn. Als iemand zijn kruis niet draagt en Mij niet volgt, kan hij mijn leerling niet zijn  (...) Zo kan niemand van u mijn leerling zijn, als hij zich niet losmaakt van al wat hij bezit." 
Boodschap duidelijk: "loslaten en leven in overgave" Pittig maar erg mooi. 

Na de kerk was er koffiedrinken. Altijd erg gezellig. Ik was zo dankbaar dat we konden blijven. De kinderen vinden het ook altijd geweldig. Stefan voelde zich er goed genoeg voor. Wel heeft hij een poos rustig in de kapel doorgebracht. Thuis is hij even gaan rusten. Hij heeft nog steeds veel last van het afgelopen infuus. De kinderen hebben intussen heerlijk gespeeld, ik mocht een hele tijd zonder storing in onze eigen kapel zijn. 

Toen iedereen weer uitgerust, uitgespeeld en beneden was zijn we met elkaar iets geweldigs gaan ondernemen waar we altijd enorm van genieten als we het eens doen. In Castricum is een bos waar je hutten mag bouwen en we zijn met elkaar heerlijk "los" gegaan.
Stefan heeft altijd de meest waanzinnig grote bouwwerken in zijn hoofd en Anne doet niet voor hem onder. Matthijs, Edith en Laurens deden enthousiast mee en Floris heeft er een "slaapkamer" voor zichzelf ingebouwd. Ook ik en Myrthe hebben een handje geholpen. Echt heerlijk genoten met elkaar.

Het is vandaag echt gelukt om te leven. De kerk was goed om te zijn, koffiedrinken gewoon gezellig, huttenbouwen en pannenkoeken achteraf, helemaal geweldig en nu ligt iedereen volstrekt uitgeput op bed. We zijn helemaal dankbaar. Morgen bij het wekken zal ik wel minder dankbaar zijn. Iedereen is vast erg moe. 




1 opmerking: