donderdag 5 september 2013

donderdag 5 september

Vanavond een late blog en een korte om die reden. Stefan is er weer min of meer. Hoewel hij misselijk en beroerd was, heeft hij vandaag bijna alles kunnen doen wat hij wilde. Hij heeft met Anne een flinke wandeling gemaakt, is met vier kinderen naar de plantjeswinkel geweest en heeft wat in het huishouden gedaan.

Vanmorgen hebben we bezoek gehad. Een bijzonder en liefdevol echtpaar uit onze parochie is op ons verzoek gekomen om met ons te bidden voor kracht en voor genezing. Het heeft ons erg goed gedaan.  Een stukje opstandigheid en boosheid dat bij ons aan het ontstaan was is weer omgebogen naar overgave. Vanavond hadden we een afspraak die ons ook erg goed heeft gedaan en weer perspectief en vertrouwen heeft gegeven. Veel "geestelijke regen" voor een dag. Maar het was nodig na dagen droogte en strijd. Het was goed zo.

We zijn erg geraakt en dankbaar dat een aantal mensen ons vandaag via verschillende wegen heeft laten weten dat zij nog steeds bidden om volledige genezing. We hebben een almachtige God. We blijven hopen en vertrouwen. Vertrouwen dat dat wat zal zijn, goed is. Zijn wil geschiede maar slechts een woord is genoeg om ons verlangen te vervullen.

" De Heer is mijn erfdeel, mijn levensbeker, mijn lotsbestemming ligt in Uw handen." Ps 16,5

3 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte toegewenst; zeker voor morgen (als jullie dit lezen wellicht al: vandaag).
    Vanavond sprak ik na de Mis Stefans broer en heb hem verteld dat ik ook jullie als gezin (want die ziekte heb je niet alleen) bid. Weet dat in mijn bidhoekje de noveenkaars van de Zoete Moeder van Den Bosch óók voor jullie brandt.
    Morgen zal ik na de Mis bij Haar in de kapel van de St. Jan een extra kaarsje voor jullie opsteken.
    Nogmaals: heel veel sterkte toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor de herinnering. Dat waren we gelukkig even vergeten. Nu weten we het weer :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien een bemoedigende tekst, een overweging bij de lezingen van vrijdag. zie hieronder. Ik bid voor jullie! Marie-josé

    "De Bruidegom is bij hen"

    "God bevordert in alles het heil van die Hem liefhebben" (Rom. 8, 28). Het getuigenis van de heiligen houdt niet op deze waarheid te bevestigen:Zo zegt de heilige Catharina van Siëna tot "hen die aanstoot nemen aan en in opstand komen tegen hetgeen hun overkomt": "Alles komt voort uit de liefde, alles is besloten tot het heil van de mens, God doet alles slechts met dit doel." En de heilige Thomas More troost vlak voor zijn marteldood zijn dochter als volgt: "Er kan niets gebeuren tenzij dat wat God wil. En ik ben er vast van overtuigd dat dit, wat het ook moge zijn, ook al lijkt het nog zo erg, in feite het beste zal zijn". Juliana van Norwich zegt: "Ik heb dus door de genade van God geleerd dat ik mij aan het geloof moet vastklampen en niet minder standvastig moet geloven dat alles goed zal zijn (...). En jij zult zelf zien dat alles goed zal zijn." ("Thou Shalt see thyself that all manner of thing shall be well").

    Wij geloven stellig dat God de Heer van de wereld en van de geschiedenis is. Maar de wegen van zijn voorzienigheid zijn ons vaak onbekend. Alleen op het einde, wanneer er een einde zal komen aan onze gedeeltelijke kennis, wanneer wij God "van aangezicht tot aangezicht" (1 Kor. 13, 12) zullen zien, zullen de wegen ons volledig bekend zijn, waarlangs God, zelfs door het drama van het kwaad en de zonde heen, zijn schepping geleid zal hebben naar de rust van die definitieve sabbat, waartoe Hij hemel en aarde geschapen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen