vrijdag 6 september 2013

vrijdag 6 september

Zowel Stefan als ik waren doodmoe na een nacht waarin we beiden om een of andere reden niet konden slapen. Bij mij kan je langzaamaan van uitputting gaan spreken.Vanmorgen heeft Stefan zich opgeofferd en is opgestaan toen Myrthe wakker werd zodat ik nog een uurtje kon slapen. Wat was ik moe! Een vriendin was later bij ons en Stefan heeft zich weer opgeofferd door zelf  niet naar bed te gaan. Ik mocht weer. Helaas wilde de slaap niet komen. Ik ben moe gebleven en Stefan ook.

Deze week heb ik een vreemde ervaring gehad.
Het begin van deze week werd opvallend genoeg gekenmerkt door een soort dagenlange "radiostilte" op alle fronten ik bedoel:  Geen berichten. Geen mail, geen post, geen telefoon geen enkel teken dat er ook maar iemand op deze aardbol ooit van Stefan en Lisette had gehoord. (niet zielig zal zo blijken) Heel nieuw was dat. Ook als ik zelf iemand belde of mailde ging er iets mis of kreeg ik geen antwoord. Het was net in in de duisterste periode van de week ook. Nadat ik een keer zo verwonderd in de kapel was terechtgekomen stuitte ik op de bijbeltekst: "Ik alleen ben Jahwe en een redder buiten mij is er niet" Hij was de enige bij wie ik in die dagen wel gehoor vond.
Later in de week normaliseerde het contact met de wereld gelukkig weer.
Het was een duidelijke les. Het gaat om Hem. Alleen bij Hem is redding. Bij Hem is de troost. Hij wil de Heer van ons leven zijn. Helder.

"Net als onze oude auto pap, we rijden je helemaal op" zei Anne een tig-tal blogs geleden. Nou vandaag is pappa goed uitgeleefd. Ze hebben hun best gedaan! Pappa heeft zich voor mamma opgeofferd wat betreft slaap en is heel druk in huis geweest (ondanks vermoeidheid en misselijkheid en buikpijn). Hij heeft vanavond de houtkachel binnen gezellig aangestoken (we wonen immers in het noorden :)) en toen moest en zou er een verhaaltje komen, en dus heeft pappa een uitgebreid verhaaltje verteld. Op een gegeven moment merkte Stefan op: "he rustig aan met een oude auto moet je geen 160 gaan rijden hoor" Nu nog meer moe dan eerst.
\
De  houtkachel is bijna uit. Gelukkig was toch wel wat warm. We hopen zo wat bij te slapen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten