vrijdag 13 september 2013

Vrijdag 13 september

Even een dagje heel had gewerkt. Stefan is heel echt naar het werk geweest en belde zowaar op dat hij wat later thuiskwam omdat hij het anders niet helemaal afkreeg en hier thuis is een lieve vriendin gekomen die samen met mij goed heeft huisgehouden :) Alles gezogen, gedweild, enz enz. Nu liggen alle kindjes in een schoon kamertje, in een schoon bedje en zitten Stefan en ik in een opgeruimde en schone woonkamer. Volkomen uitgeput van vandaag maar wel tevreden.

Een paar keer heb ik het even moeilijk gehad. Het wiegje van Myrthe waar ze al niet meer inpast, stond nog steeds op de kamer van de twee jongetjes omdat ik het niet over mijn hart kreeg hem uit elkaar te schroeven. Steeds als ik hem zag staan werd ik verdrietig. We hebben zo heerlijk vaak, vol liefde, samen in het wiegje staan kijken, hoe daar weer een nieuw wondertje in lag te slapen. Dit was de laatste keer dat er ons kindje in lag. De laatste keer.......
Ik zie weer voor me hoe Anne en Matthijs hem, een paar dagen voor de bevalling, samen naar de ouderkamer op zolder hebben gebracht, in elkaar hebben gezet en opgetogen en blij hebben opgemaakt voor hun nieuwe zusje. Het deed me verdriet dat ik het niet zelf kon (te zwanger) en het ook niet aan Stefan kon vragen omdat die er de kracht niet voor had. Toen hadden we eigenlijk al kunnen weten dat er iets helemaal niet goed zat........tja.....
Verder heb ik vandaag veel kleertjes uitgezocht. Ook allemaal kleertjes die Myrthe nog te groot zijn maar o zo schattig. Steeds speelde de vraag door mijn hoofd of Stefan haar er nog in zou zien rondlopen. Ik was erg blij met de lieve vriendin die gewoon doorging en het van me overnam als het te lastig werd. Tegenwoordig heeft iedere kleine handeling een diepere emotie. Erg vermoeiend. Ik weet het. Het is in Gods hand en Hij is almachtig.

Voordat Stefan vandaag naar het werk vertrok was hij behoorlijk misselijk en toen hij weer terugkwam vanavond, ook. Vreemd genoeg tussendoor niet. Halverwege belde hij om me te laten weten dat het goed ging. We hebben al langer de indruk onze Heer van ons vraagt gewoon voor Hem te blijven werken en te doen wat we doen moeten. Vandaag is het werk erg gezegend.

Morgen zaterdag. Er staat niets gepland. Alleen Myrthe heeft iets op haar agenda :). Ze gaat uit logeren voor een nachtje. Rond 15.00 wordt ze gehaald en de volgende dag rond dezelfde tijd weer terugbezorgd. Dit zodat haar mamma een nachtje kan doorslapen en even haar handen vrij heeft. Ik kijk er naar uit. Zondag familieviering in de kerk. Erg leuk en lekker uitslapen. Is pas om 11.30!! Maandag samen werken. Twee inleidingen verzorgen tijdens een verdiepingsdag. Dat is even geleden we kijken er naar uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten