zondag 4 augustus 2013

Zondag 4 augustus (door Stefan)

Een mooie en tegelijk moeilijke dag. Vanochtend na de kerk hebben we vrienden ontvangen, dat was gezellig. Vanmiddag zijn we naar het strand geweest. We hebben heerlijk in het zeewater gezwommen en de golven getrotseerd. Daarna hebben we wat gegeten in een strandtent.
Ik merk dat ikzelf continu schietgebedjes doe, soms met tranen in de ogen. Ik probeer elk moment Hem te blijven vertrouwen, al valt dat soms zwaar. Wijzelf en de twee oudsten verlangen soms sterk naar toen er nog niets aan de hand was. Het is hartverscheurend als de kinderen 's avonds huilend naar beneden komen. Ik zou ze zo graag willen zeggen dat alles weer goed is, net als een half jaartje terug.

Toch zijn we dankbaar voor de dagen die we nu krijgen. Maar juist omdat we weer dingen doen die we vroeger ook deden, wordt het contrast met mijn ziekte zo groot. Ik bid soms dat onze God ons wat meer perspectief laat zien. Het medisch perspectief is namelijk niet alleen uitzichtloos, maar ook amper te dragen (de chemo's vallen me erg zwaar, en ik heb soms het idee dat die meer kwaad dan goed doen).

Graag wil ik vandaag vragen om nog meer gebed.



3 opmerkingen:

  1. akte van overgave.

    Mijn God, ik geloof in Uw oneindige goedheid.
    Niet alleen in Uw goedheid die de wereld omvat,
    maar ook in Uw bijzondere goedheid voor mij
    persoonlijk, Uw liefde die alles beschikt tot mijn
    welzijn.
    Daarom, Heer, ook al zie ik het niet en
    begrijp ik het niet, geloof ik toch dat de toestand
    waarin ik verkeer en alles wat mij overkomt het
    werk is van Uw liefde.
    Van harte verkies ik dit alles boven elke situatie
    die mij aangenamer zou zijn maar die niet van U
    zou komen.
    Ik geef mij in Uw handen over: doe met mij zoals
    U wilt en laat mij sterkte en troost vinden in de
    gedachte dat ik U gehoorzaam ben.
    Amen...

    Lieve Stefan en ook Lisette, durf het te bidden met heel je verstand, je hart en je ziel......elke dag
    en ontvang door je volledige overgave in deze duisternis, Zijn licht, kalmte en vrede....
    Voortdurend ondersteund door al die gebeden van familie, vrienden en kennissen!

    Alle liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Stefan en Lisette en kinderen,

    We blijven voor jullie bidden! Ik ga vaak met mijn zoontje Martin (van 3 jaar) naar een mooie kapel hier in het dorp en dan bidden we samen (een stukje van) de rozenkrans, ook speciaal voor jullie. Ik geloof dat dit een heel krachtig gebed is, dat Maria daardoor heel veel genaden voor ons kan verkrijgen bij God, ook het wonder van Stefan's genezing. Daar geloven we in.....

    Veel lieve groeten en verbonden in gebed,

    René en Annelies en Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We blijven altijd voor jullie bidden en bidden!

    BeantwoordenVerwijderen