zaterdag 31 augustus 2013

Zaterdag 31 augustus

Vanavond voor het eerst sinds tijden weer met het hele gezin "gebedsgroep" gehouden. De kleintjes waren duidelijk gegroeid. Ze deden echt mee. Zelfs toen ik had gezegd dat er deze keer geen snoep achteraf zou zijn omdat ze het er anders om zouden doen. Floris (3) begon spontaan met vrij gebed "sorry" te zeggen dat hij iemand "gepest had". Die iemand zei toen weer "sorry"omdat hij Floris teruggepest had en toen begon het pas goed. Ieder bleek wel iemand iets te hebben gedaan. Vele sorry's zijn uitgewisseld. We stonden te kijken wat mooi. Toen iemand begon te bidden dat de Heer de ander zou helpen om inderdaad niet weer zo stom te doen, hebben we even ingegrepen om een nieuwe ruzie te voorkomen. Floris dankte vervolgens uitgebreid dat pappa beter was geworden en Stefan en ik hopen met ons hele hart dat hij de gave van profetie heeft :) Een heerlijke avond.

Stefan gaat redelijk ok. Na de verkeerde start van gisteren gaat het nu naar omstandigheden niet slecht. Hij is niet doorlopend zwaar ziek. Af en toe is hij uit bed. Zelfs aangekleed en doet af en toe al wat dingetjes in huis. Zijn tandpijn is even wonderlijk verdwenen als hij gekomen was. Verder, buien van misselijkheid kramp op de meest idiote plaatsten (keel bij drinken, lastig als je dorst hebt), overal spierpijn.

Ik ben blij en dankbaar dat de oudste twee af en toe kunnen inspringen met het passen op de kleintjes. Niet erg lang en wanneer ik in de buurt ben maar het scheelt toch echt. Ook Myrthe kan me aardig helpen. Wanneer ik haar tussen haar twee kibbelende broertjes leg, raken zij in een "ach wat schattig"-bui en stopt de onenigheid want hier zijn ze het over eens. Met Myrthe gaan ze om als met een kostbaar en kwetsbaar speeltje en Myrthe gedijt goed bij alle aandacht.

Morgen zondag. Hopelijk kan Stefan mee naar de kerk. ?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten