dinsdag 27 augustus 2013

Dinsdag 27 augustus

Helaas hebben we een extreem slechte nacht gehad. Ik ben uren op muggenjacht geweest. Wat zijn die beestjes moeilijk te vinden op een gegranolde muur. Ik kreeg echt mijn mannetjes van 3 en 4 jaar niet overtuigd dat het geen bij was die zo zoemde. Ik moest het bewijzen door het zoemende exemplaar dood te slaan en te tonen.

Myrthe sliep goed door maar was om 5.15 klaar wakker. Na een half uurtje rondwandelen sliep ze weer in.

Vandaag hadden we een werkgerelateerd overleg. Daarna hebben we nog wat met collega's doorgepraat. Na zo'n vermoeiende nacht viel het alles niet mee.

Zelf ben ik doorlopend verdrietig en op de meest ongelegen momenten huil ik spontaan. Af en toe midden in een gesprek. Tijdens de vergadering had ik er gelukkig even geen last van. Voldoende afleiding om geen verdrietige gedachte te krijgen.  Ik ervaar onze situatie op het ogenblik als erg zwaar. Ik heb even de kalender naast de blogs gelegd en heb wel ontdekt dat ik erg regelmatig zo'n paar dagen heb. Ik wacht maar af totdat het weer beter gaat. Intussen heb ik gelukkig goede raad ontvangen hoe ik er beter mee om zou kunnen gaan.

Stefan vertelde me dat hij vanmorgen voor hij opstond dacht: "Maar God waarom laat U zich toch niet zien?" Hij stond op,  liep de trap af en stuitte daar op een lieve breedlachende blije Myrthe. "Ah daar bent U" concludeerde hij.

Morgen gaat Stefan naar de tandarts. Hopelijk kan die hem van zijn kiespijn afhelpen. Donderdag hebben we meerdere afspraken waaronder bloedprikken en een afspraak met de oncoloog. Vrijdag weer chemo. We zien het met tegenzin tegemoet. Graag vragen we uw gebed om kracht en uithoudingsvermogen. Het is een erg lange wedstrijd waar we blijkbaar voor zijn ingeschreven geraakt :) Natuurlijk ook nog voor genezing.

4 opmerkingen:

  1. Lieve Lisette en Stefan, Jezus laat zich zien aan jullie.......Hij toont zich als de gekruisigde en vraagt of je Zijn leerling wil zijn en dit grote kruis werkelijk wil opnemen en.......Hem volgen,.....waarheen de kruisweg ook leidt.....

    Vraag jullie Hemelse Moeder Maria om de genade te vragen "ja Heer" te kunnen zeggen.
    Ontvang door je volledige overgave, terwijl je zo lijdt, in je hart en je ziel de innerlijke troost en vrede van Zijn Heilig Hart, dat ZO veel van jullie houdt en ontvang dan de kracht om het te dragen, zelfs op te dragen.....
    om met St. Paulus te kunnen zeggen " Met Christus ben ik gekruisigd, Ik zelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij." (Gal.2: 20)
    Ons intens meeleven en vurig gebed voor jullie en nog enkele gedachten van Peter Pio over het lijden:

    " Ik houd niet van het lijden op zichzelf, ik verlang er naar omwille van de vruchten die het mij bezorgt:
    het is tot verheerlijking van God,
    het redt mijn broeders uit deze aardse verbanning,
    het bevrijdt de zielen van de loutering van het vagevuur...
    het vervolmaakt en heiligt je ziel.

    De gave van onze pijn en ons lijden is iets groots dat we in de Hemel niet meer kunnen verwerven.

    Heb moed mijn ziel!
    Deze woorden spreek ik door Jezus Christus, uit het diepst van mijn hart. Heb moed! "
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een virtuele kaars voor jullie opgestoken en een gebed gezegd....http://www.maryprayforus.org/light-a-candle-fb.html Jammer dat het engels is, maar de intentie is niet minder!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen