zaterdag 15 juni 2013

zaterdag 15 juni vakantie

Lisette: Gisterenavond na het eten naar onze vakantiebestemming (bungalowpark) gereden. De kinderen waren dolblij. Om 21.30 lag eindelijk iedereen in bed. Wij een uurtje later ook. Vanmorgen gewandeld en een ijsje gegeten. Vanmiddag zijn we naar het zwembad geweest en daarna uit wezen eten. Op het oog een normale vakantie. Zoals altijd trekken we veel bijkijks met ons 8-koppige gezin van allemaal op leeftijd volgende kindjes die op elkaar lijken. Mensen vinden het idyllisch. ze spreken ons aan en vragen naar de leeftijd van Myrthe. We horen: "wat leuk" en "wat gezellig"  Het is heel ook gezellig maar er hangt een sluier. We doen hetzelfde als iedereen hier maar er is stiekem iets. We hebben een akelig geheim.  Al het plezier lijkt oppervlakkig. Eerlijk gezegd is dat niet alleen negatief. Het is ook wel weer mooi. Het leven is ook dieper. Steeds dwalen mijn gedachten in gebed af. Heer kracht graag, Heer ik vertrouw op U, meer kracht graag....Help ons, en als het Uw wil is... een wonder alstUblieft.....

Stefan: De laatste dagen krijg ik meer pijn in de buik en rug, en ben ook erg vermoeid. Voor mijzelf niet zo'n ramp, maar ik vind het wel erg er minder te kunnen zijn voor de kinderen (ben graag een meespeel-papa). Voel me compleet machteloos als ik zie dat Lisette alles alleen moet doen (groot gezin, veel te doen). Ik dacht aan het begin van ons weekendje-uit dat het misschien goed zou zijn om ook vakantie te nemen van het probleem. Maar dat blijkt onmogelijk. Het positieve is dat we steeds de Vader blijven aanroepen, al zijn het soms alleen smeekbedes.

Lisette: Op mijn beurt voel ik me onmachtig als ik Stefan pijn zie hebben. Het liefst trek ik hem alles uit handen en werk me een slag in de rondte om iedereen te voeden, aan te kleden, klaar te krijgen voor het zwembad, schoongepoetst en geluierwisseld en in bed te krijgen. Ook ik ben doodmoe.

De kinderen hebben het erg naar hun zin alleen Anne en Matthijs hebben verdriet. Ze weten het en kunnen niet vergeten.

Hopen en bidden dat we morgen  meer uitgerust zijn en de dag aankunnen....vaderdag


2 opmerkingen:

  1. Aah, dat jullie nog helemaal hebben geschreven!! We bidden alle dagen al voor jullie en wel heel speciaal gister voor een liefderijke onvergetelijke papa-dag. Ja, al hangt er aldoor die schaduw, jullie worden overstraald met Gods liefde en Licht en dat zorgt ervoor dat jullie nooit in het donker zijn. Laat alles wat jullie doen getuigen van dat Licht, dat door het geloof in jullie brandt.
    Houd moed lieve Lisette en Stefan en kruip met jullie kinderschaar veilig onder de beschermende mantel van onze Hemelse Moeder en bid:
    "Onder Uw bescherming nemen wij onze toevlucht,
    heilige Moeder van God, versmaad onze gebeden niet in onze nood, maar verlos ons steeds van alle gevaren, o glorierijke gezegende Maagd Maria."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Lisette en Stefan.

    Graag wil ik laten weten dat mijn vriendin en ik tijdens de reis naar Paray le Monial bij het graf van Pierre Goursat gebeden hebben voor Stefan zijn genezing. Ook van anderen hoorde ik dat zij daar voor jullie gebeden hebben.

    Van harte hoop, wens en bid ik dat het wonder wat nodig is voor Pierre zijn zaligverklaring dat dit wonder jullie ten deel zal vallen.


    Pierre Goursat: bid voor ons

    BeantwoordenVerwijderen