donderdag 13 juni 2013

donderdag 13 juni

Net met Anne de slingers opgehangen. Vandaag was het Floris verjaardag maar die hebben we voorbij laten gaan. Vandaag even geen zin in een feestje. Morgen vieren we het. Hij is nu drie jaar. Een hoogblonde banjer knuffelbeer. Dol op zijn pappa. Hij verheugt zich onnoemelijk op de taart van morgen en de cadeautjes die Stefan en ik vandaag hebben gekocht. Dubbel, nu slingers ophangen. Omdat Anne de standaardroute van de slingers niets vond, hangen ze nu heel anders dan normaal. Dat maakte het klusje creatief maar veel tijdrovender dan normaal. Gezellig samen met Anne.

Eerlijk gezegd is gisteren na het gesprek pas echt bij ons doorgedrongen hoe ernstig het met Stefans gezondheid is. De hoop op een medische oplossing is eigenlijk wel de bodem ingeslagen en vandaag waren we beiden verdrietiger dan eerst. Er zijn veel twijfels en angsten rondom de nabije toekomst. Niets is zeker behalve dat het zwaar weer zal worden. Vanmorgen kwam Stefan in de kapel en vroeg zich af waarom de vloer zo nat was. Ik had mijn tranen van vannacht daar gelaten zodat de Heer ze zou zien en ze misschien Zijn hart zouden vermurwen.....  We blijven bidden en smeken om een wonder en om meer kracht maar ondanks de storm is er in onze kapel rust en vrede en troost. Goed om er te zijn.

Het AMC belde vanmiddag dat we aanstaande donderdagochtend een gesprek hebben met een verpleegkundige en dan vrijdag kunnen komen voor het eerste infuus. Het gaat beginnen.

Verder heb ik heel wat geregeld vandaag. Wanneer vrijdag de chemo begint en die 9 weken duurt is de vakantie voorbij.  Morgenavond gaan we daarom lekker een paar daagjes weg. De kinderen hoeven dinsdag pas weer naar school. We zullen het wel rustig aan moeten doen. Stefan is zo ontzettend moe. Maar we hebben er toch zin in.

Vandaag hebben we besloten om al de kaartjes die we van zovelen hebben ontvangen in de kapel in een mandje te leggen.We danken God voor alle mensen die zo met ons meeleven. Er zijn zoveel bemoedigende en mooie berichten per post, mail, en telefonisch gekomen. Zoveel dank voor de mooie teksten die ons steeds weer wijzen op wat echt belangrijk is. Het houdt ons echt op de been om te weten dat er voor ons gebeden wordt en we in deze storm niet alleen staan. God moet dit toch horen?

In verband met de vakantie zullen de blogs komende dagen summier zijn. Maandag weer een grote

3 opmerkingen:

  1. Jullie hoeven je toch helemaal niet te verontschuldigen voor de lengte van de blogs? (Vind ik tenminste.)

    Sla desnoods een keer een dagje over! Jullie gezin is nu veel belangrijker.
    Probeer - hoe moeilijk het wellicht ook lijkt - te genieten van jullie vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van jullie vakantie en van de verjaardag van Floris. En natuurlijk van elkaar de komende dagen. Vergeet even de buitenwereld, ook als jullie niet zichtbaar aanwezig zijn op het blog of waar dan ook leven we met jullie mee.
    Dikke knuffel!
    Anja (van Offeren)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Lisette en Stefan,

    ongetwijfeld kennen jullie de band Sela. We zingen er vaak liederen van in de klas. Onderstaand lied wil ik jullie niet onthouden.
    Je kunt het beluisteren op http://www.sela.nl/liederen/6/heer-wijs-mij-uw-weg.html (of op youtube) en dit is de tekst:

    Heer, wijs mij uw weg
    Heer, wijs mij uw weg
    en leid mij als een kind
    dat heel de levensweg
    slechts in U richting vindt.
    Als mij de moed ontbreekt
    om door te gaan,
    troost mij dan liefdevol en moedig mij weer aan.

    Heer, leer mij uw weg,
    die zuiver is en goed.
    Uw woord is onderweg
    als een lamp voor mijn voet.
    Als mij het zicht ontbreekt,
    het donker is,
    leid mij dan op uw weg, de weg die eeuwig is.

    Heer, leer mij uw wil
    aanvaarden als een kind
    dat blindelings en stil
    U vertrouwt, vrede vindt.
    Als mij de wil ontbreekt
    uw weg te gaan,
    spreek door uw Woord en
    Geest mijn hart en leven aan.

    Heer toon mij uw plan;
    maak door uw Geest bekend
    hoe ik U dienen kan
    en waarheen U mij zendt.
    Als ik de weg niet weet,
    de hoop opgeef,
    toon mij dat Christus heel
    mijn weg gelopen heeft.


    Ik wens jullie alle Kracht, Zegen en Liefde toe,
    Corine Bouma (juf van Matthijs)

    BeantwoordenVerwijderen