maandag 17 juni 2013

maandag

We hebben gisteren in verband met de vakantie de vrijheid genomen een keer geen blog te schrijven. Nu voortaan weer dagelijks. Gisteren was het vaderdag. Al met al was het een dag die we gezellig hebben doorgebracht. Ik las dat sommigen daar speciaal voor hadden gebeden. Hartelijk dank Het maakte een verschil.

Op bepaalde momenten had Stefan wel erg veel pijn en dat zijn dan momenten dat we enorm met onze neus op de harde werkelijkheid worden gedrukt. Dan hebben we het ook echt moeilijk.

Zaterdag schreef ik dat ik het gevoel had met een geheim rond te lopen. Ik heb gebeden dat er een iemand zou zijn aan wie ik het vertellen kon. Gisterenavond zat ik met Myrthe in de speeltuin en Stefan was met de kinderen even weggelopen. Toen kwam er een jong stel met twee zoontjes. Ze spraken me aan en we kregen een gesprek. Toen bleken zij ook al het een en ander in hun jonge leven te hebben meegemaakt. Zo had onder anderen de moeder van de jongeman een jaar geleden dezelfde diagnose gekregen. Darmtumor met uitzaaiingen naar de lever. Ze was geopereerd had chemo's gehad en alle uitzaaiingen in de lever waren nu verdwenen.
Even een knipoog van boven.  

Vandaag was onze vertrekdag. Ik was eerst in alle vroegte met alle kinderen een speeltuinentocht gaan houden. Dat was erg gezellig. Toen we terugkwamen hebben we Stefan gewekt en wat ontbeten daarna hebben de kinderen geweldig geholpen met alles inpakken. Stefan is een wandeling met ze gaan maken en we zijn daarna het -bijna lege- zwembad ingedoken. Dat was echt even een onbezorgde tijd. Toen al onze energie op was, hebben we patatjes gegeten (superfeest) en zijn met de auto huiswaarts gegaan.

Daar vonden we een heerlijke ovenschoten bij de deur en een tas met een creatief cadeau voor de kinderen. Lieve engelen hartelijk dank. Dat was fijn thuiskomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten