vrijdag 21 juni 2013

vrij 21-6 1e chemo

Vanmorgen vroeg opgestaan. Astrid was er al om 7.15. Stefan en ik hebben samen nog ik de kapel gebeden en zijn gegaan. Vreemd sfeertje in de auto. Hoopvol, wat gespannen, beetje verdrietig ook. Muziek van the Fruits aan: "Geef mij de kracht om Uw weg te kunnen gaan" Dat was inderdaad wel zo'n beetje ons gebed.

Steeds dieper realiseren we ons welke weg God van ons vraagt. 'Kunnen jullie de beker drinken die Ik zal drinken?’ (Mt 20, 22)  Goede vraag. Zijn we bereid? In het ziekenhuis waren we blij een afgesloten ruimte te hebben. Toen het infuus erin ging hebben we samen gebeden.  We hebben de 5 droevige geheimen overwogen.
  • Jezus bidt in de hof van olijven in doodsangst tot zijn hemelse Vader 
Tijdens onze huwelijksreis zijn we naar IsraĆ«l geweest. Midden in de hof waar Jezus gebeden heeft of de beker aan hem voorbij mocht gaan en waar Hij zich aan de Vader heeft overgegeven, stond tot onze grote verbazing ons bruidsboeket te bloeien. 3 aronskelken in een groepje bij elkaar. We waren er zo van onder de indruk dat we er hebben zitten huilen. We hebben daar besloten ons huwelijk te leven als totale gave van onszelf aan elkaar en aan God. En nu ligt bij ons de vraag: "ben je bereid" en bidden we zelf in doodsangst dat de beker voorbij mag gaan,  maar niet mijn wil....
  • Jezus wordt gegeseld
  • Jezus wordt met doornen gekroond
  • Jezus draagt het kruis 
  • Jezus sterft aan het kruis
We hebben vandaag echt ervaren dat God met ons meelijdt Hij is dichtbij. We zijn erg blij met het gebed van velen en het maakt een verschil. We hopen en bidden dat we de weg die we zijn ingeslagen niet helemaal hoeven gaan. We bidden nog steeds om een wonder.

De kinderen hebben een gezellige dag gehad. Astrid heeft de oudste twee naar school geholpen. De andere drie zijn bij haar gebleven.
Na het eten vanavond hebben we spontaan met de kinderen "gebedsgroep"gehouden. We hebben zoals we vaker deden met de gitaar gezongen en samen gebeden en natuurlijk (daar wachten ze dan op) afgesloten met iets lekkers. Was erg gezellig. Stefan voelt zich vanavond opmerkelijk fit. Hij heeft een megaverhaaltje aan de kinderen verteld. Iedereen was gelukkig.

Lieve mensen hebben toen we weg waren ons huis wat gepoetst (Dat was nodig ik loop de hele dag met Myrthe rond en kom verder tot niets) Zoveel dank! Iemand had in eten voorzien. We danken de Heer voor zoveel lieve mensen die het voor ons draaglijk maken. 

We zien weer wat morgen brengt. 
Groetjes Lisette 

1 opmerking:

  1. Ik heb vandaag veel aan jullie moeten denken en eigenlijk niet alleen aan jullie; ook aan de kinderen en aan Stefans moeder, broer en zus, maar ook aan Lisettes familie. Ook voor hen zijn het spannende tijden.

    Ik heb wel eens gedacht als ik dichterbij zou wonen, zou ik af en toe een flinke pan eten hebben ge"dumpt" bij jullie. Al was het maar om jou daarvan te ontlasten, Lisette. Maar ik zie dat die rol al wordt waargenomen.
    "God zal erin voorzien..." Jullie merken het.

    De momenten die ik als koster in de kerk alleen heb met God, besteed ik aan gebed voor o.a. jullie. Zo ook vanavond.

    Ik wens jullie alle sterkte toe.

    In Xto verbonden.

    Ineke Spijker

    BeantwoordenVerwijderen