zondag 2 juni 2013

Ben er weer (Stefan)

Mijn (Stefan's) eerste bijdrage aan deze blog. Gisteren thuisgekomen. Heerlijke verademing met een hoop afleiding. We hadden de kans om 's ochtends even met z'n tweeën te zijn (met Myrthe erbij dan, natuurlijk). Intens in gebed kunnen zijn en even bij elkaar kunnen rusten. Ben erg dankbaar dat ik snel opknap van de flinke operatie, ik kan al weer veel. Vanochtend met z'n allen naar de Kerk geweest, vanmiddag naar het water; zandkastelen gebouwd (voor zover dat lukte).
Graag zou ik iets delen dat voor mijzelf heel bijzonder is geweest. De tijd vlak na de ziekenzalving was voor mij heel diep. Sinds een andere ervaring in mijn jeugd, heb ik mij niet meer zo innig verbonden gevoeld met God. Het was iets heel paradoxaals: intense vreugde na een vreselijk bericht, maar toch was het zo. Het lijkt een duidelijke (maar zeker niet makkelijke) persoonlijke keuze te zijn het lijden te zien als iets dat je eenmaakt met Hem of juist iets dat je van Hem afhoudt.
Overigens zijn er ook flinke woestijnervaringen geweest, radeloosheid en angst, dat spreekt misschien voor zich.
Graag houden Lisette en ik onszelf graag in uw gebed aanbevolen, dat God zijn grootheid mag laten zien.

4 opmerkingen:

  1. Fijn Stefan, om nou een persoonlijke noot van jou te lezen.

    We hoeven jullie niet te vertellen hoe te genieten van deze tijd.

    Weet dat er inderdaad over de hele wereld (letterlijk!) voor jullie wordt gebeden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Stefan en Lisette,
    Daarnet al jullie blogs gelezen, wat een verdrietig nieuws. Ik kom nu net uit de nachtdienst ban de intensive Care in het LUMC. Wat mij opvalt dat mensen, zo ziek als ze zijn soms zo veel kracht krijgen en er volop voor willen gaan. Ontroerend om dat te merken. Geef de moed niet op! Onze lieve Heer waakt over jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi om te lezen Stefan. Ik hoop en bid dat je die vreugde nog veel vaker mag ervaren. Mijn schoonzus zit in een vergelijkbare situatie. We maken het van heel dicht bij mee. Wij willen ook echt geloven dat God wonderen kan doen, al lijkt het onmogelijk. Voor Hem is niets onmogelijk!

    Geniet van je thuiskomst en je prachtige gezin! Wij blijven voor jullie bidden. Veel sterkte!

    Liefs, Gerrie en Mariella Conen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stefan en Lisette,
    Wij blijven bidden en lofprijzen want GOD wint van alles en iedereen,
    met de kracht van zijn liefde.

    BeantwoordenVerwijderen