zondag 20 oktober 2013

Zondag 20 oktober

Het is zondag. We zijn vanmorgen niet naar de kerk geweest. Dat hebben we vanavond gedaan. De Life- Teen mis in Haarlem. Het was echt goed om daar te zijn. Erg indrukwekkend en mooi.  Het raakte ons dat het evangelie van vandaag precies dat was wat we afgelopen maandag hadden gelezen. De weduwe die blijft aandringen bij de rechter die haar -om van het gezeur af te zijn- toch maar recht verschaft. Wat ons ook raakte is dat ook in die maandelijkse viering Stefan standaard in de voorbede zit. Tot slot: Ze sloten af met het lied dat ik gisteren op de blog plaatste..... Blessed be the name of the Lord.

We waren laat thuis. Om 20.15. We hebben de kleine jongetjes snel een pizza naar binnen laten werken en zijn daarna met Anne en Matthijs gaan gourmetten. Matthijs had nog een keuzemaaltijd voor zijn verjaardag tegoed. Afgelopen vrijdag ging dat niet door omdat hij "plots" een feestje had en vandaag was de laatste mogelijkheid van deze week.

Ik heb vandaag veel tijd besteed aan het verzamelen en inpakken van alle kleren van de gezinsleden. Laurens, Floris en Myrthe gaan morgen in de loop van de dag weg en wij vertrekken tegen de avond richting luchthaven. Het ziet ernaar uit dat we echt naar Rome gaan. Er waren deze week momenten dat ik daaraan in verband met Stefans toestand ernstig twijfelde. Vandaag ben ik zeker dat we gaan. Ik bedoel als je ziet wat hij allemaal heeft ondernomen.......

Terwijl ik de boel aan het inpakken was is hij met Anne, Matthijs, Laurens en Floris een stukje gaan wandelen. Dat was het plan. Ze zouden niet lang wegblijven. Drie uur later pas kwamen ze enthousiast terug. Ze waren in Schoorl gaan wandelen, waren gezellig de weg in de duinen kwijtgeraakt en waren op het kompas va de I-phone dwars door de wildernis over berg en dal terug naar de auto gegaan. Helemaal smerig en vol plezier kwamen de kinderen terug. Helemaal een actie van Stefan.

Stefan had dus een geweldige dag. Als ik zeg dat ik zeker ben dat we morgen naar Rome gaan moet ik wel zeggen dat er nog een kink in de kabel kan komen. Ik zie net Stefan op Matthijs' waveboard voorbij suizen...... Als dat maar goed gaat :)

Morgenavond vertrekken we naar Rome met de oudste twee. We verblijven bij de blauwe zusters
Dinsdag is Anne jarig en hebben we een Eucharistieviering in de Sint Pieter bij het graf van
Johannes Paulus II. Voor ons heel bijzonder. We zien er echt naar uit. Graag gebed speciaal hiervoor.
Woensdag hebben we, dankzij de inspanningen van een collega, kaartjes voor de woensdagmiddag audiƫntie van paus Franciscus.
Donderdag vliegen we weer terug en gaan we direct door (in ieder geval Anne en Matthijs) naar Heiloo waar een Kisitrainingsweek is, gevolgd door een musicaloptreden van de musical "De Barmhartige Vader". Anne en Matthijs hebben allebei een rol en als Stefan goed genoeg is, mag hij de vader van Anne's personage spelen op het eind en met haar een dansje doen. Dat zou echt een mijlpaal zijn. Anne kijkt daar naar uit. En dan is de vakantie weer voorbij en zullen de kinderen hard tijd nodig hebben om bij te komen. Wij ook trouwens.

Ik heb geen idee of ik in de gelegenheid ben om in Rome een blog te schrijven. Ik zal het echt proberen en misschien lukt het, anders zijn we donderdagavond weer in de lucht.





2 opmerkingen:

  1. Geweldig die energie van Stefan! Gods rijkste zegen toegewenst voor deze prachtige reis, geniet van elk moment jullie gegeven! Gedragen door vele, vele gebeden.
    (De meest bijzondere verjaardag ooit voor en met Anne. Van harte proficiat alvast.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dank de Heer dat jullie zo sportief blijven. God zegene jullie reis in allerlei opzichten ook in de genezing!

    BeantwoordenVerwijderen