maandag 14 oktober 2013

Maandag 14 oktober

Stefan knapt gelukkig wat betreft conditie steeds wat meer op. De laatste paar dagen had hij een beetje een terugslag. Waarschijnlijk iets griepachtigs.  Nu knapt hij in ieder geval weer wat op. Geen middagslaapje, de hele dag op geweest en van alles gedaan. Stefan heeft boodschappen gedaan, is met Matthijs naar de judo gefietst, is blijven kijken en weer terug gefietst. Hij heeft geholpen met onze "hele familieopruimsessie huis weer netjes in 7,5 minuut met keiharde muziek erbij" (dikke pret met de kinderen) en heeft gekookt!!!Stefan heeft ook een behoorlijke nacht gehad. Helaas ik niet zo. Myrthe...... Na Myrthe ging ik even in de kapel bidden..... om er uren later weer wakker te worden. Laten we zeggen: Er zijn er meer in slaap gevallen terwijl ze met de Heer wilden waken. Ik bevind me in goed gezelschap. Daarna was het 6.30. en werd Myrthe weer wakker.

De rest van mijn dag bleef wat warrig. Matthijs was nu echt jarig en zou op school trakteren (dat was ik vergeten) en dus ben ik om 8.30  met de twee kleintjes naar de supermarkt geweest. Ik heb snoep ingeslagen dat in elkaar geknutseld moest worden tot een dropveterketting met dropsleutel en ballon  eraan (hoe had ik het bedacht????) Doen we even toch? Helaas meer werk dat ik had verwacht. Matthijs had me gezegd de traktatie om 9.50 nodig te hebben en om 9.45 zat ik nog in de auto te knutselen. Ik ben met de rest de school binnen gegaan en heb gelukkig hulp en een kop koffie gekregen. Matthijs was opgelucht. Hij was serieus bezorgd dat zijn traktatie mis zou gaan. Maar het was gelukt. Tijdens de kop koffie kreeg Floris een botsing met een schoolbord op de gang. Huilend en bloedend uit een hoofdwondje kwam hij naar me toe. Ik besloot het advies een arts te bezoeken toch maar niet in de wind te slaan en ben bij de huisarts langsgereden. Geen hechting of plak nodig en ik kon gelukkig weer naar huis.

11.00 uur. Al een hele dag erop zitten. Wat was ik blij Stefan wakker en gezellig aan te treffen. Fijn thuiskomen. Een lieve vriendin is op bezoek geweest. Ze had er een lange reis voor over. We hebben met elkaar in de kapel gebeden en dat heeft ons veel goed gedaan.

Vooral de bijbeltekst uit Lucas 18, 1-8 sprak erg aan:

"Hij vertelde hun een gelijkenis met de strekking dat ze moesten blijven bidden en de moed niet opgeven: ‘In zekere stad was een rechter die God niet vreesde en zich aan geen mens iets gelegen liet liggen.  Een weduwe in diezelfde stad kwam telkens bij hem, met het verzoek: “Help mij aan mijn recht tegenover mijn tegenpartij.” Een tijd lang weigerde hij, maar later zei hij bij zichzelf: “Ik ben wel niet godvrezend en laat me aan geen mens iets gelegen liggen, maar omdat ze zo lastig is, zal ik deze weduwe aan haar recht helpen; anders komt ze me uiteindelijk een klap in mijn gezicht geven.” ’ De Heer zei: ‘Hoor wat die onrechtvaardige rechter zegt. Zou God dan geen recht doen aan zijn uitverkorenen die dag en nacht tot Hem om hulp roepen en naar wie Hij welwillend luistert?  Ik verzeker jullie dat Hij hun spoedig recht zal doen. Maar als de Mensenzoon komt, zal Hij dan werkelijk dit geloof op aarde vinden?’"

We blijven aandringen

Morgen afspraak op de school van Anne en 's avonds vrienden op bezoek
Woensdag koffievisite, 's avonds besloten muziek-gebedsavond bij ons thuis (zin in)
Donderdag: Lieve mensen komen bidden en 's avonds gaan we een inleiding geven bij een huwelijksvoorbereidingscursus.
Vrijdagavond Gourmetten omdat Matthijs op zijn verjaardag had mogen kiezen wat hij wilde eten maar gourmetten wordt te laat voor een doordeweekse dag dus...

Zodadelijk nog met Stefan samen de dag afsluiten met gebed en vroeg onder de wol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten