vrijdag 4 oktober 2013

Vrijdag 4 oktober

Laurens heeft zijn eerste kinderfeestje gehad. Voor de kinderen was het erg leuk. We zijn begonnen met cadeautjes, dan gelijk patatjes met knakworst, buitenspelen, cakejes versieren en opeten en vervolgens knutselen en kleuren. Simpel en gezellig.

Stefan was niet erg lekker vandaag. Hij had zo graag met de kinderen meegespeeld. Nu zat hij in een stoel en moest van vermoeidheid afhaken en gaan slapen. Heel even heeft hij muziek voor de kinderen opgezet en kon hij wat plezier maken. Echt helemaal niets voor Stefan. Ook voor mij heel heel moeilijk om te zien. Ik vond het knap dat hij er nog zo positief en vriendelijk onder bleef.

Het was Laurens eerste feestje, hij weet niet beter. Op zich ook al heel verdrietig. Stefan is echt een leuke en gezellige speelpappa normaalgesproken. Anne, Matthijs en zelfs Edith hebben een heel andere pappa en een heel ander gezin gehad dan Laurens en Floris en Myrthe nu hebben. Ik gun ze zo de echte Stefan als pappa......Ik gun ze ook zo.... "ons gezin"......

Volgens afspraak zijn Anne en Floris uit logeren gegaan vanavond. Floris keek er al dagen naar uit. We zaten continu in een spraakverwarring met hem: Hij: "hoelang duurt het nou nog dat ik bij Michael mag spelen?" Ik: "Nog drie nachtjes slapen"; Hij: "Ik wil niet slapen, ik ben niet moe"; Ik: "Je hoeft nu ook nog niet naar bed maar het duurt gewoon nog drie nachtjes slapen" Hij: "jaaaa maar ik wil niet slapen, Mag ik zo al mee?  komen ze zo al? "; "Nee nog drie.... pff, duurt nog even oké? " (enz, enz, enz). Eindelijk was het dan zover. Hij blij, ik blij, spraakverwarring weer voorbij. Wat een eigengereide peuter!

Morgenochtend worden Matthijs, Edith en Laurens opgehaald. Ze gaan "naar het grote gebouw" waar oma ook is. Ze hebben er enorme zin in. voor Stefan en mij zou het weekend daar te druk zijn. Gaat niet lukken. Myrthe gaat morgenochtend ook weg en dan gaan wij.....????? wat we die middag gaan doen is duidelijk maar echt eruit wordt misschien nog moeilijk. Ongeveer alle hotels op redelijke afstand blijken volgeboekt. In ieder geval is in Amsterdam niets meer onder de E 300 voor 1 nacht te vinden.We hebben andere delen van de provincie onderzocht en ook daar hetzelfde. Geen idee wat er morgen in Nederland aan de hand is. Het lijkt wel of iedereen in een hotel wil. Niets meer te vinden. Was blijkbaar niet de bedoeling voor ons. we zien wel waar we terechtkomen. ben benieuwd!

Vanavond waren we bijzonder geraakt door een tekst die Stefan las: "Bereidt uw harten voor op Mijn komst, Ik zal heel spoedig komen. Omhels het kruis met Jezus. Omhels het innig in uw armen en volg Jezus na door de weg van Calvarie op te gaan. Jezus roept u op tot christelijke liefde, vaderlijke liefde, liefdevolle goedheid, zachtheid en zuiverheid"

Via Dolorosa; Sela: http://www.youtube.com/watch?v=uBU9HHkIKfA

Hij, onze Heer, kent het lijden als geen ander. We zijn niet alleen.

Mededeling: Wanneer we nog ergens een overnachting buitenshuis vinden zal er morgenavond een keer geen blog zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten