zondag 13 oktober 2013

Zondag 13 oktober

Matthijs heeft een geweldige verjaardag gehad. Om 8.00 uur vanmorgen hoorde ik iets op zijn kamertje. Ik ging kijken en daar lag hij te wachten. Ik vroeg hem eerst mee naar beneden te komen dan konden we wel wat later bij hem komen zingen. Stefan sliep nog en ik wilde hem na onze zeer slechte nacht niet wekken. Een enorme gefrustreerde huilbui volgde. Hij lag al minstens drie uur lang te wachten, zei hij, en vond het helemaal niet leuk om eerst mee naar beneden te komen. Anne kwam eens kijken wat al die herrie te betekenen had. Ze had een geweldige oplossing. "Zal ik iets lekkers voor je maken dat je op bed kan opeten?" Gelijk een een grote lach op Matthijs' gezicht. Een half uurtje later, nadat Matthijs zijn lekkere hapje van Anne had opgegeten heb ik toch Stefan maar gewekt om het feestje te beginnen. Het was erg gezellig. Hij was erg blij met zijn cadeautjes.
Later op de dag zaten we in de kerk en was Anne duidelijk wat verdrietig. Laurens kroop tegen haar en en gaf haar een knuffel.
Ik was vandaag geraakt dat de kinderen zo zorgzaam voor elkaar zijn.
's Middags is er gezellig wat visite geweest en 's avonds nog Heeroom Robert die de kinderen helemaal stuiterend weet te krijgen :).
Nadat de kinderen in bed lagen wilden we met de overgebleven volwassenen de dag afsluiten met gebed in de kapel. Floris werd wakker en begon te huilen, Hij wilde meebidden. Ik heb hem mee naar de kapel genomen en hij heeft heel lief en serieus meegebeden en is daarna braaf weer zijn bedje ingekropen. De schat.

Stefan heeft iedere nacht veel pijn en slaapt daardoor slecht en ik ook. 's Morgens wordt hij steeds helemaal verdrietig wakker. In de loop van de dag klaart hij wat op en begint hij zich meestal ook wat beter te voelen. Zo ook vandaag.

In groot vertrouwen hebben we een reis naar Rome geboekt. Deo volente gaan we maandag de 21 e oktober met Anne en Matthijs. Op de 22 ste oktober, Annes verjaardag, zullen we (D.V.) met de blauwe zusters, bij wie we ook zullen verblijven, een Eucharistieviering hebben bij het graf van Johannes Paulus II in de Sint Pieter. Voor ons erg bijzonder, omdat we altijd gewerkt hebben met de Theologie van het Lichaam, zijn grootste werk, als basis. Die dag; de 22 ste is zijn internationale feestdag. Het is de dag dat hij in 1978 paus is geworden.
We hopen en bidden dat Stefan fit genoeg zal zijn om te reizen en om alles daar mee te maken.

De komende week wordt nogal druk. iedere dag staat er wat op het programma. Erg mooie dingen ook.

Maandag: Waarschijnlijk een heel goede vriendin op bezoek
Dinsdag: Afspraak op Annes school en mogelijk familie op bezoek
Woensdag: Koffievisite en 's avonds gesloten gebeds- en muziekavond bij ons thuis
Donderdag: Bezoek van lieve mensen die graag voor Stefan komen bidden
Vrijdag: niets, even op adem komen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten