vrijdag 25 oktober 2013

Vrijdag 25 oktober

Een off-day. Een echte. Zoveel meegemaakt de afgelopen dagen dat we nu wat in lijken te storten. Vol goede moed zijn we vanmorgen naar Heiloo vertrokken om wat mee te helpen met het Kisikamp maar ik had het gevoel dat we alleen maar in de weg liepen. Stefan was erg moe, ik was erg moe en de kleintjes, Floris, Laurens en Myrthe waren erg moe. Anne, Matthijs en Edith slapen daar en konden daar wat rust pakken. Wij zijn rond 13.00 uur naar huis gegaan. Iedereen is gaan slapen. Myrthe sliep weer veel te kort ik dus ook. Daarom een vroege blog en zo snel naar bed.

Na ons slaapje zijn we wat boodschappen gaan doen en hebben thuis wat opgeruimd, gegeten en toen was het weer tijd om de kinderen naar bed te brengen.
Morgen zal Stefan zich inspannen om het dansje aan te leren dat zijn rolletje aan het einde van de musical vraagt. Een dansje samen met Anne. Anne was in januari zo blij dat ze deze rol kreeg en samen met haar pappa nog wel. Met veel angst in mijn hart heb ik sindsdien aan de musical gedacht. We hadden geen idee hoe we er rond deze tijd voor zouden staan. Heerlijk om te mogen concluderen dat alles boven verwachting en boven mijn hopen gaat. Anne speelt gewoon de rol en Stefan doet ook gewoon mee. Wat een zegen. We danken onze Heer voor zoveel mooie dingen. (Voor geïnteresseerden  in de musical z. onderaan deze blog *)

Het is heerlijk om de laatste weken niet bezig te hoeven zijn met artsen, ziekenhuizen, behandelingen en dergelijke. Helaas staat er voor aanstaande maandag een afspraak in het ziekenhuis gepland voor het maken van een ct scan en aanstaande woensdag de uitslag. Eigenlijk weten we niet of we dit nu wel willen. Misschien is nog wat uitstel beter en moeten we intussen gewoon door proberen te leven. We bidden om wijsheid. Dinsdag gaan we in ieder geval weer lesgeven.... Deo Volente. We hebben er nu al zin in.

We zijn nog steeds erg onder de indruk van de mooie Eucharistieviering bij het graf van Johannes Paulus II en onze ontmoeting met de Heilige vader. Steeds moet ik even naar de foto's kijken om zeker te weten dat het niet gedroomd is. Hij moedigde aan om te blijven bidden. Dat zullen we doen. Rome was heerlijk. We waren echt even helemaal weg en de dagen waren fijn en leuk. Gelukkig lukt het tot noch toe om dat wat vast te houden.

Het blijft zeer indrukwekkend hoeveel mensen met ons meeleven. Ook de lieve reacties op ons grote avontuur zijn hartverwarmend. Heel veel dank aan allen.


Bij u, Heer, schuil ik,
maak mij nooit te schande,
red en bevrijd mij, doe mij recht,
hoor mij en kom mij te hulp.
Wees de rots waarop ik kan wonen,
waar ik altijd heen kan gaan.
U hebt mijn redding bevolen,
mijn rots en mijn burcht, dat bent u.
Mijn God, bevrijd mij uit de hand van schurken,
uit de greep van wrede onderdrukkers.
U bent mijn enige hoop,
Heer, mijn God,
van jongs af vertrouw ik op u.
Al vanaf mijn geboorte steun ik op u,
al in de moederschoot was u het die mij droeg,
u wil ik altijd loven.
Ps. 71, 1-6 

* Musical: "De Barmhartige Vader". Za. 26 okt 2013, 19.00 uur. 
H. Maria Magdalenakerk, Kalf 162,  Zaandam

1 opmerking:

  1. Lekker aan het lofprijzen voor jullie (heerlijk met GOD praten) en wij bidden voor jullie samen
    met onze pleegkinderen, en zien erg uit naar zondag met de Kisikids in de Dionysius.

    BeantwoordenVerwijderen