woensdag 18 december 2013

Woensdag 18 december (gewoon avond)

Weer ben ik met Froukje, Floris en Myrthe, na het wegbrengen van de kinderen inkopen gaan doen in het winkelcentrum waar ik normaal echt niet zo vaak kom. We hebben benodigdheden voor het feestje van Matthijs en alvast wat cadeautjes voor de verjaardag van Edith gehaald. Daarna hebben we thuis voorbereidingen voor het feestje getroffen.

Matthijs was zielsgelukkig met zijn feestje. Zijn broertjes en zusjes waren uit spelen bij behulpzame ouders en we hadden alle tijd voor hem en zijn vriendjes. Ik heb de kinderen uit school gehaald en daarna hebben we witte bolletjes met knakworstjes uit de oven gegeten. Als nagerecht hadden we als verrassing een chocoladefontein met soesjes, spekjes, fruit en koekjes. Een succes. Daarna zijn we wezen bowlen. Er was echt een goede sfeer met echt leuke kinderen.

Voor ik de kinderen van school ging halen voelde Stefan zich erg beroerd en was zeker dat hij er niet bij zou kunnen zijn. Ik werd er verdrietig van maar nam me voor alles gewoon door te laten gaan voor de kinderen. Toen ik thuiskwam was Stefan erg opgeknapt. Hij is erbij geweest en is zelfs mee wezen bowlen. Daarna was hij een paar uur lang ongeveer halfdood. Dat helaas wel.

Ik merk dat ik er niet zo goed tegen kan als Stefan zich niet goed voelt. Hij zit dan wat stilletjes in de stoel naast de kachel alsof hij heel oud is. Ik voel me verscheurd wanneer ik hem er zelf verdrietig van zie zijn. Het leek er vandaag eerst op dat het zon dag zou gaan worden. Ik ben blij dat het achteraf gezien meevalt en het erg gezellig is geweest.We mogen dankbaar terug kijken op een wat zware maar wel goede dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten