maandag 30 december 2013

Maandag 30 december

Er is een hoop geregeld vandaag. Ik heb contact gehad met het ziekenhuis in Duitsland en de behandeling zal gezien de situatie van Stefan vermoedelijk versneld worden ingezet. Hij kan 6 januari om 10.00 uur komen en ze gaan dan kijken wat ze gaan doen. Zondag 5 januari zullen we samen naar het zuiden vertrekken om de volgende dag op tijd te kunnen zijn.

De kinderen slapen die week bij gezinnen die we van school kennen. Dat is het gemakkelijkst bij het naar school gaan. Anne boft, die mag met Edith in Broek op Langedijk verblijven en daar zit ook haar school. Dat wordt wel een heel klein dagelijks fietstochtje.

We hebben deze keer een goede nacht gehad. Myrthe heeft doorgeslapen en Stefan en ik ook. Stefan werd zich zeer goed voelend wakker. Dat was fijn. Het duurde een uurtje. De hele dag door is hij misselijk en heeft steken in zijn buik. Ook zijn rug is pijnlijk. Masseren helpt steeds eventjes. Stefan heeft vandaag 8 uur gewerkt. Hij heeft een heel gave website gemaakt voor een project. Echt heel knap. Dat vergt veel concentratie.

Vanmiddag is Stefan voor de verandering met mij mee geweest naar een ziekenhuis. Ik kreeg even voor de zekerheid een check die even niet ergens anders gedaan kon. Er bleek ook niets aan de hand. Wel was het grappig dat ik deze keer op het bed mocht liggen en Stefan op de stoel ernaast mocht zitten. Stefan heeft mijn kussen goed gelegd en zo, lief voor me gezorgd. Ik heb het me lekker laten aanleunen :)

Anne is terug van kamp. Wat kwam ze blij en vol vuur weer terug!!! We hebben mooie dingen gehoord. Helaas hebben we haar zelf iets moeilijkers te vertellen gehad. We hebben haar uitgelegd dat pappa nu toch echt een stuk zieker is geworden en dat we misschien in een situatie zitten waarin het belangrijk is dat we God echt vertrouwen en ons leven en onze verwachtingen echt in Zijn hand gaan leggen. Ook als het ons niet zo aanstaat wat er lijkt te gaan gebeuren. Ze reageerde best ok. Wel verdrietig.

Het was fijn om samen met Matthijs en later ook samen met Anne een tijd in de kapel te zijn. Het is bijzonder om samen met de kinderen te bidden en samen bij de Heer te zijn. Je samen bij Hem geborgen te weten; Geliefd en verwarmd.

Morgen oud en nieuw. De kinderen hebben er zin in. Raar jaar dat geweest is. Raar jaar dat komt.



1 opmerking: