maandag 2 december 2013

Maandag 2 december

Tja die pompoenen....... Gisteren pompoensoep, Vandaag als hoofdgerecht pompoenrisotto, morgen weer iets met pompoen en overmorgen en de dag erna en..... Ben me erg in pompoengerechten aan het verdiepen. Leuke afleiding en erg eetbaar.

Stefan merkte met een blik in de pan op: "mmm ik ben benieuwd wat je aan het maken bent". " ik ook"
 antwoordde ik,  wat bij hem een "oei" ontlokte.  Maar het was lekker.

Stefan heeft vanmorgen met Floris gewinkeld en benodigdheden voor de sintsurprises voor de kinderen aangeschaft. Ik kon daardoor wat bijslapen. Verder heeft hij veel werk verricht. Stukken geschreven en een vergadering gepland.

Het blijft voor ons allebei lastig om niet teneergeslagen te raken. We zijn erg dankbaar dat Stefan er nog is. We zijn blij dat we nog van alles kunnen. Toch... We zien op facebook allerlei nieuws en berichten langskomen over het ad limina bezoek. Bijvoorbeeld dat de paus zou hebben gezegd dat er veel aandacht moet zijn voor huwelijk, gezin en levenseinde. Dat doet toch zeer. Een beetje zuur dat we nu van al die markten thuis zijn. We zouden zo ontzettend graag doorgaan met ons werk. We doen het nog wel maar we zouden zo graag meer energie hebben en meer kracht en zoveel meer tijd. Daar ligt ons hart. Zolang we kunnen, gaan we gewoon door. We blijven bidden en hopen op een wonder.

Morgen hebben we een bezoek aan Stefans behandelend arts gepland staan. We zijn benieuwd, hij wilde ons graag spreken. Aanstaande vrijdag staat een mri scan gepland van Stefans ruggenwervel. 13 december hebben we een gesprek in Duitsland in een kliniek.

Welke medische molen ook, onze hoop is op Hem!

Ez. 37,1-6
De hand van de HEER kwam over mij; zijn geest nam mij mee en zette mij neer in het dal dat vol beenderen lag. Hij leidde mij er in alle richtingen doorheen en ik zag hoeveel er over het hele dal lagen en hoe dor ze waren. Daarop vroeg Hij mij: ‘Mensenkind, zouden deze beenderen nog tot leven kunnen komen?’ Ik antwoordde: ‘Heer GOD, dat weet U alleen.’ Toen zei Hij: ‘Profeteer over deze beenderen en zeg: “Dorre beenderen, luister naar het woord van de HEER. Zo spreekt de Heer GOD tot deze beenderen: Ik ga de levensgeest in u brengen, en u komt weer tot leven.  Ik leg pezen op u, bekleed u met vlees en overtrek u met een huid; dan schenk Ik u de levensgeest en u komt weer tot leven. Dan zult u erkennen dat Ik de HEER ben.” ’




2 opmerkingen:

  1. Mooie tekst! Het loskomen van deze wereld en het geboren worden in de geestelijke wereld. Dat is ons doel. Het doet pijn, maar daartoe zijn wij bestemd. Waarvoor leven wij anders?
    Het doet heel veel pijn, we bidden voor jullie, ok.?
    liefs stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Stefan en Lisette,

    vanochtend (7dec) las ik de boodschap van moeder Maria uit Medjugorje. Ik werd geraakt door de mooie woorden en vervuld met een verlangen deze woorden te delen. Ik moest meteen aan jullie denken. Vandaar dat ik de tekst post op dezelfde dag als waarop jullie je blog hebben geschreven.
    Wat ik jullie toewens is geloof, hoop en liefde. Heel veel liefde!! Dat onze goede God jullie heel nabij mag zijn.

    In gebed verbonden,

    Ilse


    Boodschap gegeven aan Mirjana op 2 december 2013.

    Lieve kinderen,
    Met moederlijke liefde en moederlijk geduld bezie ik jullie aanhoudende zoektocht en zie ik hoe verloren jullie zijn. Net daarom ben ik bij jullie. Ik wil jullie eerst en vooral helpen om jezelf te leren kennen, opdat je daarna zou kunnen onderscheiden en erkennen wat je tegenhoudt om de liefde van de Hemelse Vader in alle eerlijkheid en volheid van hart te leren kennen. Mijn kinderen, de Vader leer je kennen doorheen het kruis. Daarom: verwerp het kruis niet. Probeer het te begrijpen en te aanvaarden, met mijn hulp. Als je in staat bent om het kruis te aanvaarden, zul je ook de liefde van de Hemelse Vader begrijpen; je zult met mij en mijn Zoon gaan; je zult anders zijn dan zij die de liefde van de Hemelse Vader niet kennen, zij die naar Hem luisteren maar Hem niet begrijpen, die niet met Hem gaan - die Hem niet hebben leren kennen. Ik wil dat jullie de waarheid van mijn Zoon leren en dat jullie mijn apostelen worden. Dat jullie, als kinderen van God, het menselijke denken overstijgen en altijd, en in alles, het goddelijke denken zoeken, telkens opnieuw. Mijn kinderen, bid en vast, opdat je in staat zou zijn om dit alles wat ik voor jullie verlang te begrijpen. Bid voor jullie herders en koester het verlangen om de liefde van jullie Hemelse Vader, in eenheid met hen, te leren kennen. Ik dank jullie

    BeantwoordenVerwijderen