zaterdag 7 december 2013

Vrijdag 6 en zaterdag 7 december

Gisteren was er geen blog. Ik had te weinig tijd en was te moe. Ik ben vroeg naar bed gegaan. We zijn gisteren in Amsterdam geweest in het ziekenhuis voor een MRI scan. Aanstaande woensdag krijgen we de uitslag. Spannend. Iets lijkt er niet goed te zijn met Stefans ruggenwervel. In een normale situatie zou ons verlangen vreemd zijn maar we hopen nu zo op een hernia. In het ergste geval groeit er een tumor in die een dwarslaesie aan het veroorzaken is. Woensdag weten we het.

Gisterenmiddag is ook onze huisarts op bezoek geweest. Daar hadden we om gevraagd. Ik was net even Anne van school halen met Laurens en Floris, Stefan sliep en Matthijs en Edith waren beneden. Zij lieten de huisarts binnen en zeiden dat pappa boven op bed lag. Stefan werd daardoor tot zijn verbazing door de huisarts gewekt. Inmiddels kwam ik thuis en stond Stefan op en heeft voor allen koffie gezet. Tot verbazing van de huisarts. Dat verwachtte ze niet. Stefan is ook best ok momenteel. Hij is veel zieker geweest toen hij de chemo's nog had. Toch raar dat we in Nederland helemaal uitbehandeld zijn tenzij Stefan dezelfde chemo nog wil waaraan hij de laatste keer bijna overleden is.
Met de huisarts hebben we gesproken over een doorverwijzing naar Duitsland. Aanstaande vrijdag hebben we een afspraak in een kliniek bij Venlo over de grens. Ik hoop dat ik al het papierwerk klaar krijg. In heb in het AMC Stefans dossier aangevraagd maar dat ging allemaal niet zo soepel. Als ik alles heb moet het nog weer doorgestuurd naar Duitsland.

Stefan heeft gisteren een verbazingwekkend goede dag gehad. Hij had vrij weinig last. Vrijwel geen buikpijn, zijn rug ging wel en na zijn middagslaapje ook niet misselijk. Stefan heeft de boodschappen gehaald, heeft gekookt, geholpen de kinderen naar bed brengen. Heerlijk

Vandaag was zowel voor Stefan als voor mij een mindere dag. Hoewel ik gisteren avond erg op tijd naar bed ben gegaan ben ik vandaag helemaal op. Myrthe vond 5.15 eens leuk om op te staan...... Stefan heeft wel langer geslapen maar hij had veel buik- en rugpijn waarvan niemand de oorzaak kan zeggen. Anne is naar een verjaardagsfeestje geweest en Stefan is nog met de middelste 4 kinderen weggeweest waardoor ik, nadat Myrthe was gaan slapen  nog even tijd had om een keer rustig in de kapel te zijn.

Er komt een drukke week aan. Morgen zullen we proberen rustig wat kracht op te doen (?)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten